Πως σκέφτομαι και πώς ενεργώ ως μαθητής

ΕΙΜΑΙ ΜΑΘΗΤΗΣ ΚΑΙ

ΕΧΩ ΥΠΟΨΗ ΜΟΥ ΟΤΙ:

  • Η σχολική ζωή έχει το δικό της χρόνο, το δικό της χώρο και τα δικά της χαρακτηριστικά γνωρίσματα. Χρόνος της σχολικής ζωής είναι εκείνος της παρουσίας των μαθητών στο σχολείο, χώρος το διδακτήριο και χαρακτηριστικά γνωρίσματα η επικοινωνία, η άμιλλα και η χαρά της δημιουργίας.
  • Πρόκειται για οργανωμένη ζωή με συγκεκριμένους κανόνες λειτουργίας και ορισμένο σκοπό. Το ωράριο παρουσίας στο σχολείο, το πρόγραμμα διδασκαλίας, τα μαθήματα, οι εορταστικές εκδηλώσεις και οι πολιτιστικές δραστηριότητες, οι εξετάσεις και τα αποτελέσματα είναι μερικά από τα στοιχεία της οργανωμένης σχολικής ζωής. Σκοπός της είναι η συνολική αγωγή των μαθητών με τη μετάδοση γνώσεων κα τη διάπλαση του χαρακτήρα τους.

ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΚΟΜΗ ΟΤΙ:

  • Η μόρφωση δεν είναι μόνο μέσον για να πετύχω κάποιο σκοπό. Είναι παράλληλα και αυτοσκοπός. Συμβάλλει στην ολοκλήρωση της προσωπικότητάς μου και με απελευθερώνει από τις αρνητικές συνέπειες της άγνοιας, του φόβου και των προλήψεων. Μου δίνει, ακόμη, τη δυνατότητα για μια θετική και αποτελεσματική παρουσία στην κοινωνία.
  • Το έργο της αγωγής δεν είναι μια τυπική διαδικασία που παράγει από μόνη της αποτελέσματα. Είναι έργο ουσιαστικό και απαιτεί υπευθυνότητα, συνέπεια, συμμετοχή, μελέτη, προβληματισμό και δημιουργική εργασία. Θέλει να λειτουργεί ο καθηγητής ως καλός πομπός και ο μαθητής ως καλός δέκτης. Προϋποθέτει κεραίες αναρτημένες που εκπέμπουν ή δέχονται χωρίς παρεμβολές και παράσιτα.

ΕΧΩ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙ, ΤΕΛΟΣ ΟΤΙ:

  • Η εκπαίδευση είναι μακρόχρονη διαδικασία. Θέλει υπομονή, επιμονή και προσπάθεια. Το ξεκίνημα με την εγγραφή στο σχολείο είναι το πρώτο βήμα. Τα επόμενα βήματα πρέπει να είναι πιο σταθερά, αποφασιστικά και πιο αποτελεσματικά από τα προηγούμενα.
  • Η πίστη στην επιτυχία είναι προϋπόθεση για κάθε ξεκίνημα που δεν έχει άμεσα και προσωρινά αποτελέσματα. Όπως ο γεωργός σπέρνει γιατί πιστεύει πως θα θερίσει και ο ψαράς ανοίγεται στη θάλασσα γιατί πιστεύει πως θα πιάσει ψάρια, έτσι και εγώ φοιτώ στο σχολείο γιατί πιστεύω πως η μόρφωση θα προσδιορίσει θετικά τη ζωή μου.

ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΩΣ ΜΑΘΗΤΗΣ

ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ ΟΤΙ:

  • Η συνέπεια στο ωράριο λειτουργίας του σχολείου διευκολύνει την ομαλή εξέλιξη της διδασκαλίας των μαθημάτων.
  • Η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι συνειδητή συμμετοχή στη διαδικασία της μάθησης και όχι λόγος αποφυγής του κινδύνου των απουσιών.
  • Η παραγωγική διδασκαλία κατορθώνεται καλύτερα με το διάλογο και ως μαθητής δεν αποφεύγω τη συμμετοχή μου σ’ αυτόν.

ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ, ΑΚΟΜΗ, ΟΤΙ:

  • Η ευταξία, ο αλληλοσεβασμός, η προσοχή και γενικότερα η ησυχία και το ήρεμο κλίμα μέσα στην τάξη είναι βασικές προϋποθέσεις για την καλή και αποτελεσματική διεξαγωγή των μαθημάτων, καθώς και προϋπόθεση μάθησης.
  • Η προετοιμασία στο σπίτι μου δίνει τη δυνατότητα να κατανοώ όσα ακούω στην τάξη και η προσοχή στην τάξη με διευκολύνει να καταλαβαίνω όσα μελετώ στο σπίτι.

ΠΙΣΤΕΥΩ, ΕΞΑΛΛΟΥ, ΟΤΙ:

  • Η ευπρέπεια στα λόγια και στα έργα δεν είναι τιμή μόνο για τους άλλους, αλλά και τιμή δική μου που θέλω και μπορώ να εκφράζομαι έτσι.
  • Η σχολική στέγη είναι για την εξυπηρέτηση όλων μας και γι’ αυτό δεν θέλω να προκαλούνται φθορές και ρύπανση. Είναι θέμα πολιτισμού και ευαισθησίας για μένα.
  • Η κοινωνία του σχολείου μου είναι το σώμα και εγώ ένα κύτταρο του σώματος αυτού. Από υγιή κύτταρα έχουμε υγιές και δυνατό σώμα. Μπορώ και θέλω να είμαι υγιές κύτταρο και να ανήκω σε σώμα δυνατό.

ΞΕΡΩ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΟΤΙ:

  • Η μίμηση στα πλαίσια της σχολικής ζωής είναι αναπόφευκτη. Οι μικρότεροι μιμούνται τους μεγαλύτερους. Μικρός προσέχω τα καλά παραδείγματα και μεγάλος δίνω το καλό παράδειγμα.
  • Η σχολική ζωή δεν ευνοεί βλαπτικές συνήθειες και ακραίες συμπεριφορές. Έτσι αποφεύγω συνήθειες που βλάπτουν την υγεία μου και δεν ακολουθώ πρότυπα με ακραίες θέσεις στην εμφάνιση και τη συμπεριφορά μου.

ΔΕΝ ΑΓΝΟΩ, ΤΕΛΟΣ, ΟΤΙ:

  • Η συμμόρφωση στους κανόνες λειτουργίας του σχολείου δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι τρόπος για την αποφυγή του ελέγχου, αλλά συνειδητή θέση κάθε μαθητή. Στο σχολείο μαθαίνω να επικοινωνώ σωστά με τους συμμαθητές μου και παίρνω αρχές και αξίες χρήσιμες για τη ζωή μου. Με ενδιαφέρει να μπορέσω να τοποθετηθώ αύριο σωστά στην κοινωνία που θα ζήσω.
  • Το δικαίωμα δεν έχει μία μόνο όψη, εκείνη που μου επιτρέπει να απαιτώ από τους άλλους. Έχει και την άλλη όψη που λειτουργεί ως υποχρέωση και μου υπαγορεύει να προσφέρω στους άλλους.