Μουσική

Μουσική

Αγαπητοί γονείς δε θα μπορούσε να λείπει από τη σχολική ζωή των μαθητών μας η αρμονική συνύπαρξη των παιδικών φωνών , των μελωδικών μουσικών οργάνων και των κρουστών. Τρία βασικά στοιχεία της μουσικής διαπαιδαγώγησης που βοηθούν στην έκφραση των συναισθημάτων και συντελούν στην ανάπτυξη μιας ισορροπημένης προσωπικότητας. Με την ομαδική εργασία που προσφέρει το μάθημα της μουσικής τα παιδιά γνωρίζουν την επιτυχία που θα τους δώσει αυτοπεποίθηση, μια επιτυχία σε δύο όψεις , του επιτυχημένου ατόμου και του επιτυχημένου μέλους της ομάδας. Με συνέπεια λοιπόν στο έργο μας , ξεκινάμε τις μουσικές δραστηριότητες στις μικρότερες ηλικίες (νηπιαγωγείο – Α’ Δημοτικού) με την παράλληλη χρήση κρουστού οργάνου. Δραστηριότητες μουσικοκινητικής αγωγής - βασισμένες στο πασίγνωστο σύστημα του CarlOrff (1895 – 1982)και δραστηριότητες ρυθμικής αγωγής - βασιζόμενες στην προσαρμογή του ρυθμικού συστήματος KONOKOL(JohnMcLaughlin – SelvaganeshVinayakram) στην Ελληνική παράδοση και πολυρρυθμία. Από τη Β΄Δημοτικού , τα παιδιά έρχονται σε επαφή και με τη φλογέρα – ένα μελωδικό όργανο με σχετική ευκολία στην εκμάθησή του ,αρκετά πλούσιο σε ηχοχρώματα. Η μελωδική και ρυθμική ανάγνωση (solfege) ξεκινούν επίσης. Τη μέλετη των οργάνων συμπληρώνει το μεταλλόφωνο , το οποίο εισάγεται στην Γ’ Δημοτικού. Ένα όργανο που αναπτύσσει ευχάριστα τον συναισθηματικό κόσμο και τη φαντασία των παιδιών , λόγω του εύρους των δυναμικών του. Μπορεί να ερμηνεύσει απαλά και μελωδικά , σαν ένα σύννεφο που το φυσά το αγέρι, καθώς και βροντερά και μονότονα ,σαν κεραυνός που διασπά την ηχητική ηρεμία της φύσης. Παράλληλα με τις προηγούμενες διδακτικές πτυχές και σε όλες τις τάξεις , τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το τραγούδι, είτε σα χορωδιακά μέλη , είτε σαν σολίστες. Μέσα από αυτό θα γνωρίσουν τον Ελληνικό τραγουδιστικό πολιτισμό , την ποίηση (παραδοσιακή , λαϊκή και σύγχρονη) και θα αποκτήσουν τεράστια μουσική εμπειρία, πλαισιώνοντας τραγουδιστικά τις εκδηλώσεις του σχολείου μας.